20 August 2011

rumah terbakar !

SABTU-  macam biase pagi2 bute aku ikut mummy g saloon. kebetulan pulak hari ni ade orang rebonding. nasib baik la datang awal. aku kalau dah duduk at saloon mummy tu tak de kerje lain la. sampai2 je duduk depan cermin n make up dulu. then baru bukak laptop, ikut aku la nak online ke nk update blog ke, nk tengok youtube ke. tibe-tibe hari ni rase gatal tangan nak main gitar. aku baru je nak start main lagu HARU HARU then mak sedare aku call. Luna yang angkat phone sebab mami busy. lepas tu dengar Luna menjerit cakap rumah anak sedare aku terbakar.

YA ALLAH ! aku dengan mami terus g rumah anak sedare aku. dari jauh aku tengok api dah menjulang-julang tinggi. aku dah menangis dah. dalam kepale aku , aku just ingat dekat anak sedare aku je. sampai2 aku tengok bahagian rumah atas tu dah hangus. tak de pape dah tinggal. aku tak dapat nak gambar kan keadaan time tu. mummy dah nak berlari masuk tapi ade orang kat situ halang. diorang cakap anak sedare aku selamat. menggigil aku time tu. aku terus cari hariz dulu. alhamdulillah dapat peluk dia n dia tak de pape.



gambar atas ni keadaan lepas bomba padam kan kebakaran. kebakaran maybe berpunca dari litar pintas. lebih kurang pukul 10 lebih pagi tu lepas hujan lebat. api dapat dipadamkan sepenuh nya kira2 3 jam lepas bomba sampai at tempat kejadian.


bilik kakak ipar aku habis terbakar. tak de pape dah yang tinggal. 


anak sedare aku - DEZ ARMAN HARIZ KOH masih lagi trauma